Jumaat, 4 Februari 2011

duhai muslimah

Perbualan antara Rasulullah dengan salah seorang isterinya, iaitu Ummu Salamah, sepertimana diriwayatkan oleh At-Thabrani.



“ Wahai Rasullullah , manakah lebih utama , wanita dunia atau bidadari syurga bermata jeli ?”



“ Wanita-wanita dunia lebih utama daripada badadari-bidadari bermata jeli seperti kelebihan sesuatu yang tidak kelihatan dengan yang kelihatan.



“ Kenapa wanita dunia lebih utama daripada mereka ?”



“ Kerana solat, puasa dan ibadah mereka kepada Allah . Allah meletakkan cahaya pada wajah mereka; tubuh mereka dari kain sutera;kulitnya putih bersih,pakaiannya berwarna hijau; perhiasannya kekuning-kuningan, sanggulnya mutiara dan sikatnya diperbuat daripada emas. Mereka berkata : Kami hidup abadi dan tidak akan mati, kami lemah lembut dan tidak jahat sama sekali, kami redha dan tidak pernah bersungut-sungut sama sekali.Berbahagialah orang yang memiliki kami dan kami memilikinya.”



salam teristimewa dariku buat kalian yang amat kucintai krnNya..



walau tak pernah bersua dan mgkin jua tidak akan bersua lagi di hamparan sementara ini...doaku moga kalian sentiasa dalam kasih sygNya...



Setulus kasih Tuhan buat insan bergelar wanita..sesuci cintaNya buatmu muslimah..peliharalah dirimu sebaiknya..sedarilah akan satu hakikat fitnah yg ada pada wanita..ayuh sama2 menghargai kasihNya, jaga hak2 Tuhan ke atas dirimu nescaya Dia menjagamu..sungguh aku menyayangimu duhai muslimahku..♥♥♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan