Jumaat, 4 Februari 2011

aku menyayangimu kerana ALLAH....

Duhai sahabat.. Andai perkenalan kita ini diredhai Allah Engkau genggamlah ukhuwah ini Dengan keikhlasan yang kudus Dengan rasa cinta kepada Illahi Duhai sahabat... Tatkala air mata turun laju membasahi pipiku Kauseka air mataku Kauhadir di sisiku meminjamkan bahu Untukku lepas segala tangis yang terpendam di hati Lalu kautatap wajahku Dan kauhadiahkan ukiran senyum terindah buatku Duhai sahabat... Di saat aku terleka akan cinta terhadap duniawi Kauberulang-kali menegurku dengan selembut-lembut perkataan Kaudatang kepadaku membisikkan kalimat Illahi... "Cinta dunia tidak ke mana, kejarlah cinta Allah, InsyaAllah kita ke Al-Jannah!" Dan aku tersedar dari buaiku... Duhai sahabat... Sesalku tidak terungkap Sewaktu dulu aku mencarik sukmamu Sewaktu dulu aku mengguris perasaanmu Kautidak mengungkitnya kembali... Sesungguhnya hatiku terkesan dengan kata-katamu "Aku sayangi engkau demi Allah, Aku sayangi engkau kerana Allah, Dan aku tidakkan mahu memutuskan ukhwah ini, kerana Allah..." Duhai sahabat... Masihku ingati peristiwa itu Tika ada perselisihan faham antara kita Akibat aniaya orang ketiga Kaududuk di hadapanku dengan linangan air mata teresak-esak Kautebalkan muka memohon maaf kepadaku walau itu bukan salahmu Dan aku cuba menyembunyikan Cucuran manik-manik jernih yang tidak dapat ditahan lagi "Allah sedang menguji kita, sejauh mana kuatnya kita mempertahankan, Ikatan persahabatan yang kita jalinkan ini.." Dan aku terangguk-angguk sedangkan hati ini masih celaru Kaugenggam tanganku Dan aku yakin, kaulah sahabatku yang satu... Duhai sahabat... Tika itu aku merasa sebak Beruntungnya aku mempunyai sahabat sepertimu... Sedangkan aku tidak pernah berterima kasih Duhai sahabat... Aku berharap agar aku mampu Menjadi seorang sahabat sama sepertimu Sahabat yang menyayangi sahabatnya, Sahabat yang mengasihi sahabatnya, Hanya kerana ketulusan cinta kepada Allah Lalu aku panjatkan kesyukuran ke hadrat Illahi Moga Allah utuhkan ukhuwah kita Yang terjalin selama ini... Berterusan hinggalah ke Al-Jannah...InsyaAllah! Dengan setitis air mata Aku mahu mengkhabarkan kepadamu sesuatu, Sesuatu yang tidak pernah ku ungkapkan pada zahirnya... Daku sangat menyayangimu duhai sahabatku,,
ukhuwah fillah mahabbah lillah,,aminn,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan