Jumaat, 4 Februari 2011

cinta seorang insan....

semalam aku mengenalimu,,
berbicara denganmu bergelak tawa denganmu,,
tiada siapa cemburu kerana hanya kita berdua menikmati hari itu,,
tetapi Tuhan masih sayangkanku,,
ditunjukkan hidayah padaku supaya aku kembali ke pangkal hulu,,
jalan yang kulalui berliku supaya aku ditipu kerana mereka pernah bersumpah setia janji dengan hati batu akan menyesatkan anak cucu Adam sehingga akhirat-Mu,,
maka itu yang berlaku padaku,,
terbiasa dengan mereka yang bukan muhrimku,,
bila Allah memberiku jalan itu,kuharung jua meski teman mengutukku kerana aku lebih cintakan Dia yang menciptaku,,
Tuhan,semalam aku berdosa di hadapan-Mu,,
malam ini aku bermunajat pada-Mu,,
taubat nasuhaku moga diterima di sisi-Mu,,
Cinta ini hanya untuk-Mu Tuhan,,
Aku tidak akan cintakan orang yang tidak kau redhai untukku,,
Cintaku hanya untuk insan yang mencintai-Mu,,
mahalkah cintaku?
Sesungguhnya hanya inilah sebenarnya yang dinamakan cinta...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan